Mielőtt belemerül a GYIK tanulmányozásába, elképzelhető, hogy kérdésére a Tipikus kérdések alatt meg is találja a választ. Ide gyűjtöttük össze a leggyakrabban felmerülő kérdéseket – és természetesen a rá adott válaszokat is:

Tipikus kérdések:
Mi az a vevőkód és mire való?
Mi a rendelési kód és hogyan kell használni?
Befizettem a pénzt, még sincs jóváírva a kredit. Miért?
Kevesebb kreditet írtak jóvá, mint amennyit a bank pénztáránál fizettem be. Miért?
Ha külföldön vagyok, nem kell-e valamilyen plusz költséget fizetnem, ha használom a szolgáltatást, illetve módosulnak-e külföldön a percdíjak?
Fizet-e a hívott fél a hívások fogadásáért?
Befizetés után mennyi idővel íródik jóvá a kreditem?
Milyen számlát kapok a vásárlásról?
Miért nem lehet minket telefonon elérni?
Ha újra kell telepíteni a számítógépem, s ezáltal a VoIP-ot is, elvész-e a kreditem?

Egyéb kérdések:
Hívószámkijelzés működik-e a VoIP-omon?
Hívónaplózás működik-e a VoIP-omon?
Tulajdonképpen akkor mennyibe is kerülnek a hívásaim?
Még vannak ingyenes napjaim, mégis levon az ingyenes irányokból. Miért?
Elfelejtettem a belépési jelszót. Mit csináljak?
Ezt az üzenetet kaptam: “Fair use policy exceeded”, és már nem ingyen hívok. Miért? Lásd feljebb a Még vannak ingyenes napjaim, mégis levon az ingyenes irányokból. Miért?
5 centet levon hívásonként, pedig ingyenes számokat hívok. Ez miért van?
Programot szeretnék váltani, de annyi név van már a kontaktlistámban, hogy emiatt nagy munka lenne egyenként áttenni a neveket. Van erre egyszerűbb megoldás?
Létezik-e magyarosítása a programoknak?
Én hallom, hogy kivel beszélek, de ő nem hall engem. Ez miért van és mit lehet tenni?
Regisztrációkor a következő hibaüzenetet kaptam: “Sorry, due to an unknown error your registration request was denied”. Ez miért van?
Windows 7-en vagy Windows Vista-n működik a program?
Internet nélkül is használható a szolgáltatás?

Mi az a vevőkód és mire való? Ha először tölti ki online rendelőnket, meg kell adnia néhány személyes adatát. A rendelő kitöltésével és elküldésével rendszerünk egy vevőkódot generál, amit e-mailben elküldünk Önnek. Ezt a vevőkódot felhasználva online rendelőnk későbbi kitöltésekor személyes adatait nem kell minden alkalommal kitölteni, elég, ha a rendelőben megadja vevőkódját.

Mi a rendelési kód és hogyan kell használni? Az 5 jegyű rendelési kód a legfontosabb adat vásárláskor. Banki átutalás vagy banki pénztári befizetés esetén a rendelési kód megadása alapvető. Ha ezt nem írja be a közlemény rovatba, nem tudjuk befizetését beazonosítani és összekapcsolni rendelésével. Rendelői kód hiányában a vásárlást nem tudjuk elfogadni. Minden kreditvásárlás előtt kötelező új rendelőt kitölteni, amiben új rendelői kódot kap. Egy kódot tehát csak egyszer lehet felhasználni, új vásárláskor új kódra van szükség – új rendelőt kérünk kitölteni.

Befizettem a pénzt, még sincs jóváírva a kredit. Miért? 1. Nem töltött ki online rendelőt, hanem csak befizetett vagy átutalt. 2. A rendelői kódot nem írta be a közlemény rovatba. 3. Olyan rendelői kódot adott meg, amit egyszer már felhasznált. 4. nem rendelői kódját, hanem más adatot (pl. felhasználói nevét) adta meg.

Kevesebb kreditet írtak jóvá, mint amennyit a bank pénztáránál fizettem be. Miért? Ez kizárólag akkor fordul elő, ha befizetését a bank pénztárában tette meg, és nem a rendelőben megkapott összeget fizette be. Ez esetben kénytelenek vagyunk 300 Ft-ot levonni befizetéséből, mert a bank manuális közreműködéséért ennyit von le cégünktől is. Ha teheti, válassza ehelyett a banki átutalást, amennyiben van belföldi forintszámlája, ahonnan utalni tud.

Ha külföldön vagyok, nem kell-e valamilyen plusz költséget fizetnem, ha használom a szolgáltatást, illetve módosulnak-e külföldön a percdíjak? Szolgáltatásunknál mindig a célország a lényeg. Az országok percdíjai megtalálhatóak honlapunkon. Az, hogy a világon éppen Ön melyik országban van, teljesen mindegy. Természetesen ha egy magyar mobilt külföldön használ és hívásokat fogad rajta, akkor roaming díjat mindenképpen kell fizetnie, függetlenül attól, hogy VoIP-on vagy más telefonról hívják-e.

Fizet-e a hívott fél a hívások fogadásáért? Nem. A szolgáltató nem von le semmit a hívott féltől.

Befizetés után mennyi idővel íródik jóvá a kreditem? Bankkártyás vásárlás esetén maximum fél órán belül. Banki átutalás illetve banki pénztári befizetés esetén pedig az összeg beérkezésétől számított 24 órán belül. Reklamációt csak ezen időpontok lejártával fogadunk el, kizárólag ezen a reklamációs felületen keresztül.

Milyen számlát kapok a vásárlásról? Elektronikus számlát küldünk Önnek e-mailben. Ez egy hiteles bizonylat, ami teljes mértékben megfelel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által az elektronikus számlázással támasztott követelményeknek, ezenkívül időbélyegzővel is elláttuk.

Miért nem lehet minket telefonon elérni? Cégünk üzletpolitikájához hozzátartozik, hogy minden, az ügyfelekkel folytatott kommunikációnak írásos nyoma legyen. Ezenkívül tapasztalatból tudjuk, hogy a legtöbb kérdésre telefonon nem is tudunk választ adni, a feltett kérdések jellegéből adódóan. Elérhetőek vagyunk e-mailben, valamint a reklamációs felületünkön. Ha email-ben fordul hozzánk, kérjük, kérdésével legyen minél specifikusabb, minél inkább konkrétumokat közlő. Ez alapján tudunk a leghatékonyabban segíteni. Az olyan felvetésekkel, mint pl. „nem tudok telefonálni”, nem tudunk mit kezdeni. Egy adott problémának rengeteg összetevője lehet. Minél több konkrétumot ad meg, annál inkább fogunk tudni segíteni. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy csak olyan levélre válaszolunk, amire a választ itt, a GYIK-ben nem találja meg.

Ha újra kell telepíteni a számítógépem, s ezáltal a VoIP-ot is, elvész-e a kreditem? Nem. Mivel a fiókján lévő kredit nem az Ön számítógépén van tárolva, hanem a szolgáltatói szerveren, ezért újratelepítés alkalmával, vagy ha máshonnan szeretne belépni fiókjába és használni a szolgáltatást, a kredit mindig rendelkezésére áll.

Hívószámkijelzés működik-e a VoIP-omon? Igen, ez ügyben érdeklődjön nálunk e-mailben bővebb információért ITT (ugyfelszolgalat@telefonaljingyen.hu) Virtuális telefonszámot is hozzárendelhet VoIP programjához. Rendeljen tőlünk ilyen számot, és már nemcsak kifelé használhatja a VoIP-ot, hanem Önt is elérik. Bővebb infóért kattintson ide.

Hívónaplózás működik-e a VoIP-omon? Igen, ez ügyben érdeklődjön e-mailben bővebb információért ITT (ugyfelszolgalat@telefonaljingyen.hu)

Tulajdonképpen akkor mennyibe is kerülnek a hívásaim? Ehhez meg kell különböztetnünk ingyenes illetve nem ingyenes hívásokat. A nem ingyenes irányok mindenkori díjszabásait az adott program/klón honlapján találja (például a JustVoip esetében http://justvoip.com/en/calling-rates.html). Vásárolt kreditje erejéig az itt található percdíjakon telefonálhat. Az ingyenes hívásoknak viszont több megkötése is van, erről a következő bekezdésnél olvashat.

Még vannak ingyenes napjaim, mégis levon az ingyenes irányokból. Miért? Sajnos tudni kell, hogy a szolgáltató erre vonatkozóan nem ad pontos leírást. Ettől függetlenül ezeket mindenképpen figyelembe kell venni: – 2-300 perc ingyenesség (programtól függően) 7 egymást követő napon. A hét mindig a tárgynapra és az azt megelőző 6 napra értendő – az ingyenesség egyedi IP címenként számít (azaz ha pl. ugyanazon a számítógépen 2 különböző VoIP program fut, akkor a két program beszélgetéseinek ideje ÖSSZEADÓDIK) – ezenkívül a szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos rövid időn belüli gyakori hívásokért is levonjon a kreditből, arra hivatkozva, hogy nem magán-, hanem üzleti célra használják a programot. Ha egyre többet tapasztalja, hogy az ingyenesség megszűnik, váltson másodperc-alapú alkalmazásunkra: legjobbpercdijak.hu

Elfelejtettem a belépési jelszót. Mit csináljak? Először is a legfontosabb: Regisztrációkor kapott egy automatikusan generált levelet a szolgáltatótól, amiben benne van a felhasználóneve (username) és jelszava. Ezt a levelet NE törölje ki, hanem archiválja, mert elfelejtett belépési adatok esetén ez jól jöhet. Ha ez az e-mail sincs meg, akkor a következőt teheti. VoIP programja honlapján keresse meg a Sign here/Buy Credit menüpontot. Ide kattintva keresse a Forgot Your password?-öt. Ez többnyire az alatt a sor ott található, ahova a password-öt kéne beírni. Kattintson oda, és a megnyíló újabb ablakba írja be felhasználónevét és azt az e-mail címet, amivel beregisztrált a rendszerbe. Majd katt a Get Password-re. Ha sikerült, akkor ezt a visszajelzést kapja: “Your password was sent to the email address which you specified when you first registered for VoipDiscount. Please check your email to get your VoipDiscount password.“. Ez után hamarosan megérkezik postafiókjába a jelszóemlékeztető e-mail. Ha nem sikerült, akkor “Error 668 – no such username or emailaddress, please check and try again.” Ilyenkor vagy a felhasználónév, vagy az e-mail cím lett megadva rosszul. Próbálkozzon addig, amíg nem sikerül. Ha egyáltalán nem sikerül, akkor már senki nem fog tudni segíteni Önnek visszaszerezni a jelszavát.

Ezt az üzenetet kaptam: “Fair use policy exceeded”, és már nem ingyen hívok. Miért? Lásd feljebb a Még vannak ingyenes napjaim, mégis levon az ingyenes irányokból. Miért? nevű kérdésnél. Figyelem! Néha az ingyenes drágább, mint a nem ingyenes: ha kifejezetten sokat telefonál, akkor egyáltalán nem éri meg ingyenességet kérni. Ráadásul ha sok rövid hívása van, akkor mindenképpen a másodperc alapú lehetőséget válassza!

5 centet levon hívásonként, pedig ingyenes számokat hívok. Ez miért van? Azért, mert valószínűleg használja az ún. DirectCallBack szolgáltatást. Ez a pedig a következő: egy megadott telefonszámot (pl. a kéznél levő vonalas telefon számát) betáplálva a programba beállítja, hogy erre a számra irányuljon át a hívás. Nem kell tehát head-set-ezni, hanem sima telefonnal is használható a szolgáltatás. Ugyanitt lejjebb pedig megadhatja azt a számot, amit hívni szeretne. Ez egy kényelmi szolgáltatás, aminek azonban ára van: 5 cent jön le a kreditedből hívásonként. Kapcsolási díja van tehát. Ha nem szeretné, hogy hamar lefogyjon a kredite, iktassa ki ezt a lehetőséget, és használjon head-set-et.

Programot szeretnék váltani, de annyi név van már a kontaktlistámban, hogy emiatt nagy munka lenne egyenként áttenni a neveket. Van erre egyszerűbb megoldás? Igen. Néhány mozdulat csupán: 1 Régi programban > Archive contacts > Backup contacts to file (mentsd el a fájlt) 2 Új programban > Archive contacts > Restore contacts from file. (olvastasd be az előzőleg elmentett fájlt)

Létezik-e magyarosítása a programoknak? Igen. Le is töltheti innen (Ne bal, hanem jobb klikkel kattintson a linkre, és utána Mentés más néven…/Save as…!). Ez az összes Dellmont klónnal kompatibilis. Miután letöltötte, jegyezze meg, hova rakta, ugyanis még installálni is kell. Ezt pedig a következőképpen végezze el: Vegye elő a használt VoIP programot, majd a felső menüsorban kattintson a Tools-ra. A legördülő menüsorból keresse meg a Select Language-t, hagyja rajta az egeret. Újabb menüsor nyílik meg, ahol bizonyos nyelvi fájlok már fel vannak sorolva. De ne álljon itt meg, mert a sor végén fogja találni ezt: Load Custom Language File… Erre kattintva keresse meg a magyar nyelvi fájlt, amit innen töltött le, és egyszerűen aktiválja.

Én hallom, hogy kivel beszélek, de ő nem hall engem. Ez miért van és mit lehet tenni? Több összetevője lehet, és általában NEM a szolgáltatónál, hanem az Ön készülékében van a hiba. :-) A tipikus hibák: 1. A mikrofon le van némítva (sok mikrofonnál van mute gomb – ezt érdemes ellenőrizni) 2. A hangkártya nincs jól beállítva az XP hangeszközöknél. Tehát: Start gombra katt, majd Settings/Beállítások. Ezután Control panel/Eszközkezelő. Itt katt a Sound and Audio Devices Properties/Hangeszközöek beállításai és tulajdonságai-ra. Az első, Volume/Hangerő fülnél az Advanced…/Speciális… gombra katt, majd a megjelenő új ablakban az Options/Lehetőségek menüre. A legördülő menü legfelső, Properties/Tulajdonságok sorára kattintva a Mixer device-nál válassza ki a bemenetet/inputot. Már nincs sok hátra. A Playbackről ekkor átvált Recordingra. Leokézva végre elérkeztünk a mikrofonhoz (Mic Volume). Itt a csúszkát állítgatva lehet beállítani az optimális mikrofon érzékenységet. Egyes hangkártyáknál ennél a résznél egy van egy Advanced/Speciális gomb is a csúszka aljánál, amire kattintva még érdemes kipipálni a megjelenő újabb panel alján található 1 Microphone Boost-ot. Ez szokta megoldani az esetek túlnyomó többségében ezt a problémát. Ugye milyen egyszerű? :-) 3. Mindenképp vegye ki a VoIP programból ezt a pipát: Menu > Tools > Options > Sound Devices > Enable automated volume control.

Regisztrációkor a következő hibaüzenetet kaptam: “Sorry, due to an unknown error your registration request was denied”. Ez miért van? Ez olyankor történhet meg, ha korábban már volt sikeres regisztrációja. Általában 2-3 felhasználót enged egymás után regisztrálni a rendszer, utána letilt. Figyeli ugyanis, hogy azonos IP címről ne lehessen végtelen számú account-ot kialakítani, nem véletlenül. Három dolgot tehet: 1. Nem a programból, hanem az adott program honlapján regisztrál. 2. Várjon néhány napot, és azt követően próbálkozzon újra! 3. Másik IP címről, máshonnan regisztráljon!

Windows 7-en vagy Windows Vista-n működik a program? Természetesen. Ehhez ún. Windows kompatibilis üzemmódba kell állítania a VoIP-ot, amit a következőképpen tehet meg: 1. Nyisson meg egy Windows Intézőt/Explorert. 2. Ezzel keresse meg a VoIP telepítő könyvtárát, azon belül pedig a futtatható VoIP program fájlt. Ennek .exe kiterjesztése van, Freevoipdeal esetében értelemszerűen a fájl neve freevoipdeal.exe lesz. 3. A fájlra kattintson jobb klikkel, majd válassza ki a Tulajdonságok / Properties opciót. 4. Válassza ki a Kompatibilitás / Compatibility fület. 5. Válassza ki a Futtatás kompatibilis módban / Run This Program in Compatibility Mode opciót. 6. Majd a legördülő menüből válassza ki a Windows XP (Service Pack 2)-t. 7. Szükség esetén mindezt adminisztrátorként kell elvégeznie. 8. Végül nyomjon egy OK-t.

Internet nélkül is használható a szolgáltatás? Igen.
1. Jelentkezzen be felhasználói fiókjába, ott a Settings alatt adja meg otthoni telefonszámát.
2. Válassza ki az országot, ahonnan telefonál.
3. Hívja a megadott helyi számot, aztán tárcsázza a hívandó számot nemzetközi formátumban (pl. Magyarország 0036 kezdetű)
A szolgáltatás díja: a helyi szám hívásának díjával emelkedik a szoftveres hívás díján felül, az adott klón honlapján található árlista szerint